Publications

Articles in scientific journals with peer review

  • Kron, S., Sommerhoff, D., Achtner, M., Ufer, S. (2021). Selecting mathematical tasks for assessing student`s understanding: Pre-service teachers` sensitivity to and adaptive use of diagnostic task potential in simulated diagnostic one-to-one interviews. Frontiers in Education 6, 604568. doi: 10.3389/feduc.2021.604568.
  • Kron, S., Sommerhoff, D., Achtner, M., Stürmer, K., Wecker, C., Siebeck, M., Ufer, S. (2022). Cognitive and Motivational Person Characteristics as Predictors of Diagnostic Performance: Combined Effects on Pre-Service Teachers' Diagnostic Task Selection and Accuracy. Journal für Mathematik-Didaktik. doi: 10.1007/s13138-022-00200-2.

Articles in conference proceedings with peer review

Beiträge zum Mathematikunterricht

No peer review, these are the proceedings of the Annual Conference of the Society for Didactics of Mathematics in German-Speaking Countries (GDM)

  • Kron, S., Sommerhoff, D., Achtner, M., Stürmer, K., Wecker, C., Siebeck, M., Ufer, S. (2022): Simulationsbasierte Lernumgebungen: Beeinflussen diese das Interesse der Lernenden?
  • Kron, S., Sommerhoff, D., Achtner, M., Wecker, C., Siebeck, M., Stürmer, K., Ufer, S. (2021): Aufgabenauswahl im diagnostischen Prozess: sind Lehramtsstudierende sensitiv für das diagnostische Potential von Aufgaben und wählen sie Aufgaben adaptiv aus?
  • Kron, S., Sommerhoff, D., Ufer, S., Siebeck, M., Stürmer, K., Wecker, C. (2020): Rollenspielbasierte simulierte Diagnoseinterviews in der Lehramtsausbildung.

Direkte Informationen

Für Studierende
link Studium und Prüfungen
link Lehrveranstaltungen
link Studienberatung
link Prüfungsamt PANI
link Prüfungsamt PAGS

Für Lehrkräfte
link Angebote

Für alle
link Forschungsprojekte
link MCLS
link MZL