Group publications
- Ufer, S., Heinze, A., Reiss, K. (2008). Individual predictors of geometrical proof competence. In Figueras, O., Cortina, J.L., Alatorre, S., Rojano, T., Sepulveda, A. (Eds.), Proceedings of the Joint Meeting of PME 32 and PME-NA XXX. Vol. 4, pp. 361-368. Mexico: Cinvestav-UMSNH.
download pdf
- Ufer, S., Leutner, D. (2017). Kompetenzen als Dispositionen - Begriffsklärungen und Herausforderungen. In A. Südkamp, A.-K. Praetorius (Hrsg.): Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften - Theoretische und methodische Weiterentwicklungen, 67-74. Waxmann: Münster.
download pdf
- Ufer, S. (2009). Der Übergang von der Primarstufe in die Sekundarstufe. In A. Heinze, M. Grüßing (Hrsg.): Mathematiklernen vom Kindergarten bis zum Studium. Kontinuität und Kohärenz als Herausforderung für den Mathematikunterricht, S. 87-103.
download pdf
- Ufer, S., Reiss, K., Heinze, A. (2009). BIGMATH - Ergebnisse zur Entwicklung mathematischer Kompetenz in der Primarstufe. In A. Heinze, M. Grüßing (Hrsg.): Mathematiklernen vom Kindergarten bis zum Studium. Kontinuität und Kohärenz als Herausforderung für den Mathematikunterricht, S. 87-103.
download pdf
- Sommerhoff, D., Ufer, S., Kollar, I. (2015). Research on mathematical argumentation: A descriptive review of PME proceedings. In Beswick, K.., Muir, T., & Wells, J. (Eds.): Proceedings of the 39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 4, 193-200. Hobart, Australia: PME.
download pdf
- Ufer, S. (2015). The role of study motives and learning activities for success in first semester mathematics studies. In Beswick, K., Muir, T., & Wells, J. (Eds.): Proceedings of the 39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 4, 265-272. Hobart, Australia: PME.
download pdf
- Bochnik, K., Ufer, S. (2016). Measuring Language-Related Opportunities to Learn in Primary Mathematics Classrooms. In Csikos, C., Rausch, A., & Szitanyi, J. (Eds.): Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 2, pp. 115-122. Szeged, Hungary: PME.
download pdf
- Sommerhoff, D., Ufer, S., Kollar, I. (2016). Mathematical Argumentation and Proof - Supporting a Complex Cognitive Skill. In: Looi, C. K., Polman, J. L., Cress, U., and Reimann, P. (Eds.). Transforming Learning, Empowering Learners: The International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2016, Volume 2 (pp. 811-814). Singapore: International Society of the Learning Sciences.
download pdf
- Sommerhoff, D., Ufer, S., Kollar, I. (2016). Proof Validation Aspects and Cognitive Student Prerequisites in Undergraduate Mathematics. In Csikos, C., Rausch, A., & Szitanyi, J. (Eds.): Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 4, pp. 219-226. Szeged, Hungary: PME.
download pdf
- Sommerhoff, D., Weixler, S., Geppert, S., Weixler, P. (2016). Was passt da noch rein? Modellieren mit pyramidenförmigen Teebeuteln. Praxis der Mathematik 69, 21-25
download pdf
- Vogel, F., Kollar, I., Ufer, S., Reichersdorfer, E., Reiss, K., Fischer, F. (2016). Developing argumentation skills in mathematics through computer-supported collaborative learning: the role of transactivity. Instructional Science 44(5), 477-500. doi: 10.1007/s11251-016-9380-2
download pdf
- Wecker, C., Ufer, S., Mahl, C. (2016). Vom Vormachen zum Selbermachen: Fading von Lösungschritten bei der Demonstration von Strategien im Mathematikunterricht. Unterrichtswissenschaft 44(4), 442-457. doi:10.3262/UW1604442
download pdf
- Ufer, S., Rach, S., Kosiol, T. (2017). Interest = Interest? What general measures of interest reflect when the object of interest changes. Online first in ZDM - Mathematics Education. doi:10.1007/s11858-016-0828-2
download pdf
- Ufer, S. (2021). Wer kann es? Interindividuelle Unterschiede beim mathematischen Beweisen - zwischen Annahmen und Evidenz. Hauptvortrag auf der Jahrestagung der GDM 2021 (online).
download pdf
- Ottinger Kollar Ufer 2016 - All the Same or Different Qualities of Mathematical Arguments.pdf
download pdf