Group publications

  • Ottinger Kollar Ufer 2016 - All the Same or Different Qualities of Mathematical Arguments.pdf
    download pdf

  • Ufer, S., Heinze, A., Reiss, K. (2008). Individual predictors of geometrical proof competence. In Figueras, O., Cortina, J.L., Alatorre, S., Rojano, T., Sepulveda, A. (Eds.), Proceedings of the Joint Meeting of PME 32 and PME-NA XXX. Vol. 4, pp. 361-368. Mexico: Cinvestav-UMSNH.
    download pdf

  • Ufer, S., Leutner, D. (2017). Kompetenzen als Dispositionen - Begriffsklärungen und Herausforderungen. In A. Südkamp, A.-K. Praetorius (Hrsg.): Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften - Theoretische und methodische Weiterentwicklungen, 67-74. Waxmann: Münster.
    download pdf

  • Ufer, S. (2009). Der Übergang von der Primarstufe in die Sekundarstufe. In A. Heinze, M. Grüßing (Hrsg.): Mathematiklernen vom Kindergarten bis zum Studium. Kontinuität und Kohärenz als Herausforderung für den Mathematikunterricht, S. 87-103.
    download pdf

  • Ufer, S., Reiss, K., Heinze, A. (2009). BIGMATH - Ergebnisse zur Entwicklung mathematischer Kompetenz in der Primarstufe. In A. Heinze, M. Grüßing (Hrsg.): Mathematiklernen vom Kindergarten bis zum Studium. Kontinuität und Kohärenz als Herausforderung für den Mathematikunterricht, S. 87-103.
    download pdf

  • Sommerhoff, D., Ufer, S., Kollar, I. (2015). Research on mathematical argumentation: A descriptive review of PME proceedings. In Beswick, K.., Muir, T., & Wells, J. (Eds.): Proceedings of the 39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 4, 193-200. Hobart, Australia: PME.
    download pdf

  • Ufer, S. (2015). The role of study motives and learning activities for success in first semester mathematics studies. In Beswick, K., Muir, T., & Wells, J. (Eds.): Proceedings of the 39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 4, 265-272. Hobart, Australia: PME.
    download pdf

  • Bochnik, K., Ufer, S. (2016). Measuring Language-Related Opportunities to Learn in Primary Mathematics Classrooms. In Csikos, C., Rausch, A., & Szitanyi, J. (Eds.): Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 2, pp. 115-122. Szeged, Hungary: PME.
    download pdf

  • Sommerhoff, D., Ufer, S., Kollar, I. (2016). Mathematical Argumentation and Proof - Supporting a Complex Cognitive Skill. In: Looi, C. K., Polman, J. L., Cress, U., and Reimann, P. (Eds.). Transforming Learning, Empowering Learners: The International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2016, Volume 2 (pp. 811-814). Singapore: International Society of the Learning Sciences.
    download pdf

  • Sommerhoff, D., Ufer, S., Kollar, I. (2016). Proof Validation Aspects and Cognitive Student Prerequisites in Undergraduate Mathematics. In Csikos, C., Rausch, A., & Szitanyi, J. (Eds.): Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 4, pp. 219-226. Szeged, Hungary: PME.
    download pdf

  • Sommerhoff, D., Weixler, S., Geppert, S., Weixler, P. (2016). Was passt da noch rein? Modellieren mit pyramidenförmigen Teebeuteln. Praxis der Mathematik 69, 21-25
    download pdf

  • Vogel, F., Kollar, I., Ufer, S., Reichersdorfer, E., Reiss, K., Fischer, F. (2016). Developing argumentation skills in mathematics through computer-supported collaborative learning: the role of transactivity. Instructional Science 44(5), 477-500. doi: 10.1007/s11251-016-9380-2
    download pdf

  • Wecker, C., Ufer, S., Mahl, C. (2016). Vom Vormachen zum Selbermachen: Fading von Lösungschritten bei der Demonstration von Strategien im Mathematikunterricht. Unterrichtswissenschaft 44(4), 442-457. doi:10.3262/UW1604442
    download pdf

  • Ufer, S., Rach, S., Kosiol, T. (2017). Interest = Interest? What general measures of interest reflect when the object of interest changes. Online first in ZDM - Mathematics Education. doi:10.1007/s11858-016-0828-2
    download pdf

  • Ufer, S. (2021). Wer kann es? Interindividuelle Unterschiede beim mathematischen Beweisen - zwischen Annahmen und Evidenz. Hauptvortrag auf der Jahrestagung der GDM 2021 (online).
    download pdf

Direkte Informationen

Für Studierende
link Studium und Prüfungen
link Lehrveranstaltungen
link Studienberatung
link Prüfungsamt PANI
link Prüfungsamt PAGS

Für Lehrkräfte
link Angebote

Für alle
link Forschungsprojekte
link MCLS
link MZL